معاون وزیر صنعت: رکورد اشتغال صنعتی در دولت سیزدهم شکسته شد طلای ۱۸ عیار در مشهد بیش از ۳.۳ میلیون تومان (۲ تیر ۱۴۰۳) تنوع موبایل با قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان | قیمت امروز انواع موبایل (۲ تیر ۱۴۰۳) ۷۲۰۰ واحد صنفی املاک در مشهد به سامانه تعیین اجاره‌بها مجهز شد واگذاری معادن گوهرسنگ به کارگاه‌های فعال تراش معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی در سال ۱۴۰۳ حذف نمی‌شود بورس مثبت، اما کم توان | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ تیر ۱۴۰۳) نرخ سود بین‌بانکی رکوردشکنی کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ تیر ۱۴۰۳) | صعود دوباره دلار به کانال ۵۹ هزار تومان زمان حراج بعدی سکه اعلام شد + شرایط کوچ سرمایه‌ها از بورس به کدام بازار‌ها بود؟ طرح سامان‌دهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ | کارگران هم منتظرند! (۲ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی در مسیر افزایش هفتگی جای گرفت (۲ تیر ۱۴۰۳) قفل بازار مسکن تا پایان انتخابات باز می‌شود؟ قیمت امروز انواع خودرو‌های صفر داخلی و خارجی در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) | رانا پلاس ۶۲۰ میلیون تومان امروز میوه را گران‌تر از این قیمت‌ها نخرید | حداقل و حداکثر قیمت میوه در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) آزادسازی مدرک تحصیلی در بستر سامانه جستجوی شغل برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری برای کارگران چیست؟ مقایسه بازدهی صنایع بورسی در خردادماه ۱۴۰۳ برخورد با ۳۱ واحد صنفی در بکارگیری اتباع خارجی در منطقه ثامن مشهد تاثیر متفاوت افزایش ۳۱ دلاری طلای جهانی بر بازار داخلی | کاهش قیمت سکه؛ افزایش قیمت طلا! قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (یکم تیرماه ۱۴۰۳) اظهارات اقتصادی نامزد‌های ریاست‌جمهوری در یازدهمین روز از رقابت‌ها کدام استان‌ها رکورددار بنگاه ملکی بدون مجوز هستند؟ ۳راهکار برای حمایت از بورس | افزایش امیدواری برای نجات بورس سهمیه بنزین تیرماه ۱۴۰۳ شارژ شد
سرخط خبرها

آیا روند نزولی بورس به طور کامل تمام شده است؟

  • کد خبر: ۴۰۵۳۰
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
آیا روند نزولی بورس به طور کامل تمام شده است؟
وضعیت شاخص‌ها در روز گذشته (۴ شهریور ۹۹) بیانگر این موضوع است که بعد از ریزش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نماد‌های بزرگ بورسی بالاخره این نماد‌ها در کانون توجه معامله گران قرار گرفته اند. از سمتی نماد‌های کوچک فرابورسی نیز از سطح تقاضای بالایی برخوردارند، اما نماد‌های کوچک این روز‌ها با کاهش تقاضا و افزایش عرضه مواجه خواهند شد.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ آخرین باری که شاخص کل بورس ریزش شانزده درصدی را تجربه کرد، بعد از اتمام روند نزولی در مدت کوتاهی توانست ۲۰ درصد صعود را رقم بزند. اکنون، اما شرایط متفاوت است. این بار شاخص کل بورس ظرف مدت ۱۶ روز، از ۱۹ مرداد تا ۳ شهریور، ریزش بیست ودودرصدی، معادل ۴۷۰ هزار واحد سقوط را تجربه کرد و سرانجام دیروز این روند نزولی با سبزپوشی نماد‌های بزرگ و شاخص ساز به اتمام رسید. اکنون سؤال اینجاست که آیا روند نزولی در بازار به طور کامل تمام شده است؟

روز گذشته (۴ شهریور ۹۹) شاخص کل بورس با ۴۱ هزار و ۵۷۵ واحد رشد توانست بعد از ۱۶ روز ریزش، معادل ۲.۵۸ درصد رشد کند و به سطح یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحدی برسد. بااین حال شاخص هم وزن ریزش ۲۸۳ واحدی، معادل ۰.۰۶ درصد را تجربه کرد و به سطح ۴۵۵ هزار واحدی رسید. شاخص کل فرابورس، اما مثبت بود و با ۲۹۰ واحد رشد توانست معادل ۱.۶ درصد صعود را تجربه کند و به سطح هفده هزارواحدی برسد.

وضعیت شاخص‌ها در روز گذشته بیانگر این موضوع است که بعد از ریزش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نماد‌های بزرگ بورسی بالاخره این نماد‌ها در کانون توجه معامله گران قرار گرفته اند. از سمتی نماد‌های کوچک فرابورسی نیز از سطح تقاضای بالایی برخوردارند، اما نماد‌های کوچک بورسی برخلاف هفته‌های گذشته که ریزش کمتری را تجربه کردند، این روز‌ها با کاهش تقاضا و افزایش عرضه مواجه خواهند شد.

رشد دیروز بازار مرهون چندخبر مهم در بازار سرمایه است که به احتمال قوی این اخبار می‌تواند بازار را به تعادل برساند و برای چندهفته روند صعودی قوی‌ای را در بازار حاکم کند.

همان طور که پیش بینی شده بود، حمایت سهام داران حقوقی که توانست روز دوشنبه بازار را به تعادل برساند، دیروز نیز ادامه پیدا کرد. اظهارنظر عضو هیئت مدیره شرکت بورس تهران درباره اینکه حقوقی‌ها روزانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بازار خرید خواهند کرد نیز باعث شد که معامله گران با خیال راحت تری سهام داری کنند. درواقع این خبر سیگنالی مثبت برای بازار بود و حکایت از این داشت که بازار با فروش هیجانی تکان نخواهد خورد و همین تعادل بازار منجر به آرامش خاطر سهام داران و ثباتشان در بازار خواهد شد؛ اتفاقی که دیروز به وضوح شاهد آن بودیم و باعث شد صف‌های خرید سنگین برای نماد‌های بزرگ بورسی تشکیل شود. حمایت حقوقی‌ها باعث شد بالاخره ۴ نماد پالایشگاهی تهران، بندرعباس، تبریز و اصفهان نیز در کانون توجه معامله گران قرار بگیرند و هرکدام رشدی پنج درصدی را تجربه کنند.

به نظر می‌رسد روند رشد قیمت این ۴ نماد تا روز ۱۹ شهریورماه که آخرین مهلت پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم است ادامه پیدا کند. بدون تردید رشد نماد‌های پالایشی که عمدتا نماد‌های تأثیرگذار بر شاخص کل نیز هستند می‌تواند شاخص را در این مدت سبز نگاه دارد.


اعلام جزئیات پذیره نویسی دارادوم

همچنین پذیره نویسی دارادوم (صندوقی شامل باقی مانده سهام دولت در ۴ پالایشگاه) از امروز آغاز می‌شود. سقف سرمایه گذاری هرشخص حقیقی (هرکدملی ایرانی) در مجموع ۲ صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، ۵۰ میلیون ریال تعیین شده و پذیره نویسی برای هرفرد دارای کدملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.
 
متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‏‌های منتخب می‏‏ توانند از طریق مراجعه به درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‏‌های مربوط اطلاع رسانی خواهد شد و با وارد کردن حداقل اطلاعات لازم، برای پذیره‏ نویسی واحد‌های سرمایه‏ گذاری مزبور اقدام کنند. چنانچه متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه کند، بانک‏ مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی است. انجام ثبت نام اولیه (حداقل تا ابتدای مرحله احراز هویت) در سامانه سجام به نشانی https://www.sejam.ir صورت می‌گیرد.


نوسان شاخص در بورس خراسان

همچنین دیروز مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی گفت: مقایسه نوسان شاخص کل قیمت در پایان دوره تیر با پایان دوره مردادماه در بازار بورس این استان‌ها بیانگر افت ۱۵۸ هزار و ۹۶۵ واحدی شاخص است. محمد خدادوست در گفتگو با ایرنا افزود: شاخص کل قیمت سهام در پایان دوره تیرماه امسال در بازار بورس استان‌های خراسان رضوی و شمالی به یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۹۴ واحد رسیده بود.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که همین شاخص، مردادماه امسال در بازار بورس منطقه خراسان شمالی و خراسان رضوی به میزان یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۲۲۹ واحد ثبت شد. او گفت: ظرف دوره مرداد امسال ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار سهم به ارزش ۴۴ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال در بازار بورس اوراق بهادار این ۲ استان معامله شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->